Krok po kroku do wyprawy

  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /sites/all/modules/views/views.module on line 879.
  • strict warning: Declaration of views_handler_field_user::init() should be compatible with views_handler_field::init(&$view, $options) in /sites/all/modules/views/modules/user/views_handler_field_user.inc on line 48.
  • strict warning: Declaration of views_handler_argument::init() should be compatible with views_handler::init(&$view, $options) in /sites/all/modules/views/handlers/views_handler_argument.inc on line 745.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 589.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 589.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter_boolean_operator::value_validate() should be compatible with views_handler_filter::value_validate($form, &$form_state) in /sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter_boolean_operator.inc on line 149.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 135.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit(&$form, &$form_state) in /sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 135.
  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /sites/all/modules/views/views.module on line 879.
  • strict warning: Declaration of content_handler_field::options() should be compatible with views_object::options() in /sites/all/modules/cck/includes/views/handlers/content_handler_field.inc on line 208.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter_term_node_tid::value_validate() should be compatible with views_handler_filter::value_validate($form, &$form_state) in /sites/all/modules/views/modules/taxonomy/views_handler_filter_term_node_tid.inc on line 303.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 25.
  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /sites/all/modules/views/views.module on line 879.
  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /sites/all/modules/views/views.module on line 879.
  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /sites/all/modules/views/views.module on line 879.
  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /sites/all/modules/views/views.module on line 879.
obrazek do artykułu

Trudno nazwać to poradnikiem, szczerze wolałbym napisać takowy, gdy już cali  i zdrowi z głowami pełnymi nowych skautowych pomysłów wrócimy. Postaram się jednak krótko opisać jak zabraliśmy się od organizacji Wyprawy na Koniec Świata.

1. IDEA

     Pomysł "rodził się" przez pierwszy rok. Jest to długi i żmudny proces, ale bezwzględnie najważniejszy. Właściwie to na początku wykorzystaliśmy część zbiórek drużyny na znalezienie miejsca docelowego, paru wstępnych pomysłów i samej nazwy dla projektu.

     Dalej, gdy na wielkiej szkolnej tablicy wypisaliśmy już wszystkie pomysły, każdy wybierał 3 z nich. Z tych, które miały najwięcej głosów, wybraliśmy parę, które połączone realizujemy teraz. Są to spotkania ze skautami i trening liderów. Powiem, że mieliśmy też pomysł dotarcia do korzeni muzyki heavy-metalowej, niestety odpadł w finale.

     Następnie podzieliliśmy się po raz pierwszy na zespoły: programowy, sprzętowy, transportowy i finansowy. Program stworzył "grubą" listę propozycji, mapę potencjalnych atrakcji oraz przygotował ich wycenę. Zespół sprzętowy przygotował listę rzeczy, które są nam niezbędne do bycia i życia w trasie przez 30 dni. Transportowi zajęli się znalezieniem potencjalnych "ogórków" oraz wyceną ich naprawy, oklejenia i zabezpieczenia na wyjazd - zapasowe koła, narzędzia, oleje, żarówki itp.  Przy tych zadaniach wszystkie zespoły musiały mocno współpracować, a najlepiej poinformowany musiał być zespół finansowy, który stworzył pierwszy budżet.

2. FINANSE

     Z takim, dosyć konkretnym pomysłem, listą zakupową i kosztorysem projektu udaliśmy się do znanego nam fundraisera z jednej z organizacji pozarządowych w Opolu. Boguś pokazał nam dwie drogi:

1) medialna oprawa + sponsorzy 
2) pisanie wniosków i łowienie grantów.


Wybraliśmy obie :)

1) Sponsorzy:

         - kluczowe jest stworzenie oferty sponsorskiej - zwięzły, graficznie atrakcyjny dokument, maksymalnie paru-stronicowy, który mówi kim jesteśmy, co robimy, czego chcemy i co dajemy w zamian. Warto w nim umieścić także zdobyte patronaty medialne. Im więcej dużych medialnych graczy tym lepiej. Nasza oferta sponsorska utyła do 11 stron i to ogromnie zmniejszyło jej efektywność, nikt nie był zainteresowany szczegółami wyprawy. Ważne jest przystępne przedstawienie idei i korzyści dla sponsora.

     - do działań ze sponsorami potrzebna jest jeszcze baza sponsorów. Taką stworzyliśmy sobie na potrzeby projektu. Tu z pomocą przyszło Google. Różne są klucze wyszukiwań, my mamy osobne listy na duże firmy w Polsce i duże przedsiębiorstwa na Opolszczyźnie oraz parę list tematycznych - turystyka, części samochodowe, itp.

          - niezbędny jest mail i telefon - na pierwsze karty z doładowaniami się po prostu zrzucaliśmy. Papierowe, roznoszone oferty nie zdały u nas egzaminu, głównie wysyłaliśmy mailem ofertę i dzwoniliśmy by to potwierdzić.

2) Granty:

     Podstawowe narzędzie to terminarz grantów. Dorobiliśmy się go trochę za późno i przeoczyliśmy dwa dosyć ważne granty, które mogły wyprawę postawić na nogi już na samym początku. Dlatego dobrze jest wyznaczyć jedną osobę, która przeczesze Internet i porozmawia z fundraiserami z NGO, by stworzyć jedną długą listę grantów, ich terminów i charakterystyk. Dopowiem, że poza grantami rządowymi/unijnymi i samorządowymi (urząd miasta i urząd marszałkowski), jest sporo programów oferowanych przez rozmaite fundacje i stowarzyszenia. Często duże firmy - banki, operatorzy komórkowi, koncerny paliwowe, itp. - powołują własne fundacje by realizować swoją działalność pro publico bono.

     Poza tym każdy z nas wnosi wpisowe. Co miesiąc zbieramy ratę w wysokości 60 zł. W czerwcu uzupełniamy całość o brakującą kwotę. Do tego sprzedajemy przypinki wyprawy, piksele na pikselenakilometry.pl, koszulki, organizujemy akcje zarobkowe w Opolu. Właściwie to w sposób ciągły szukamy różnych źródeł finansowania wyprawy.

3. ORGANIZACJA

          - zgrany zespół - po roku pracy nad koncepcją projekt miał już swoją ekipę, konkretny plan i większość szczegółów. Wtedy też zaczął żyć własnym życiem równolegle do pracy Dzików. Ważne u nas jest by każdy członek miał coś do robienia. Spotykamy się w miarę regularnie, co dwa tygodnie lub co tydzień. Niezbędny jest lider, który będzie projekt ciągnął do góry. U nas na szczęście liderskich głów jest więcej niż jedna, co znacząco ułatwia sprawę, bo możemy się wymieniać.

        - strona internetowa i domena - udało nam się skorzystać z lekko poprawionego szablonu Wordpress'a. Jest to bardzo proste i w zupełności wystarczające narzędzie.

        - forum i narzędzia Google - do komunikacji używamy kont mailowych, forum oraz prostego arkusza kalkulacyjnego w GoogleDocs, gdzie zapisujemy bieżące zadania.


To właściwie na tyle.
Życzę powodzenia w organizowaniu waszych projektów.

 

Komentarze

Member since:
10 listopad 2011
Last activity:
8 lat 14 tygodni

gch jh mgju mgj gk,

Member since:
20 lipiec 2010
Last activity:
9 lat 6 tygodni

Nowy design i weryfikacja przyjaciół to dwie znaczące zmiany, które pojawiły się od 1 pass4sure 642-436 lutego na skautowym portalu społecznościowym pass4sure 642-845
Scoutface - poinformował nas Vasile Darie, dwudziestoczteroletni twórca serwisu. Scoutface powstał w 2007 roku. Jest odpowiednikiem Facebooka dla pass4sure 642-825 skautów. Dotychczas zarejestrowało się tam ponad 21 tysięcy harcerzy i skautów z całego świata. Wśród nich jest niemal tysiąc Polaków.pass4sure HP0-D07